søndag 8. november 2009

Brev!

Nå har jeg endelig skrevet ferdig brevet til vertsfamilien. Jeg trodde det kom til å ta veldig lang tid, for 300 ord høres jo veldig mye ut.. Men når jeg var ferdig hadde jeg søren meg skrevet over 600 ord! Tror kanskje jeg burde korte ned litt..... Jeg har også tatt første dose hepatitt A+B. Vaksinen er btw veldig dyr! 500 kr for en dose og 100 kr for innsetting. Det blir 600 kr hver gang og 1800 kr til sammen!! Og time hos fastlege for legeerklæring er jo omtrent umulig å få i disse svinetider.. Jaja, får vel finne en annen lege. Egentlig har jeg ikke så veldig mye spennende å skrive, men følte det var så lenge siden jeg har oppdatert dere (hvis det egentlig er noen som gidder å lese).

Er det noen andre fremtidige utvekslingsstudenter der ute så er det bare å legge igjen en kommentar om deres tanker :D Hyggelig å høre at andre også skal dra!

11 kommentarer:

  1. Du burde bestille røntgentime så fort som mulig, for du må ta det av lungene i forbindelse med sånn tuberkulosetest. Skikkelig masse styr med legegreiene, så skjønner hva du mener. Jeg har fått en ukes utsettelse på søknaden, men mangler bare røntgen og blodprøveresultatene. Wohoo, finally.
    Jeg har skrevet over 500 ord, men jeg er ikke ferdig. Trodde det var noe sånt vi skulle skrive jeg? Jeg kan ikke korte ned, haha.

    Elise

    SvarSlett
  2. Gid jeg var lige så langt fremme! Jeg har først lige tilmeldt mig i dag, nu venter jeg bare på at få papirene!

    Btw, hvis du skulle få lyst, så har jeg fundet en ny side for udvekslingsstudenter;
    www.exchangestudentworld.com ^^

    SvarSlett
  3. Jeg reiser med STS til neste år, venter på familieee :-D

    SvarSlett
  4. Jeg skal også reise med Explorius! Jeg henger litt bak føler jeg :S haha, alle er sånn: Jeg har sendt søknadtingen, begynt med sprøyter++ Jaja, det går nok bra!
    (Jeg linker til bloggen din jeg, if it's alright? :)

    SvarSlett
  5. Jada, det går fint :):) Hehe, jeg har egentlig ikke kommet sååå langt. Søknaden min blir nok sendt inn sånn et par uker for sent, men det går bra :P Det er jo så vanskelig å få legetime.. :)

    SvarSlett
  6. Meen jeg lurte på en ting! På den derre School Record Transcript: skal man skrive opp f. eks alle tre norsk karakterer + 2 engelsk karaktere fra hvert år? (da blir det jo ikke plass?) og på hours per week, man har jo bare x antall norsktimer, selv om det er tre karakterer x)
    help!? :)

    SvarSlett
  7. Jeg tror bare du trenger å skanne inn de to eller tre siste karakterkortene. Spør Explorius du :P Men jeg lurer også på noe, har du fått organisasjonen ICES?

    SvarSlett
  8. Jeg reiser også med Explorius neste år! :D Holder på med brevet nå :) Hva skrev du i ditt? ;)

    SvarSlett
  9. Jeg skrev om familien min, interessene mine, skole++++ Bare skriv mye, og jeg skrev litt om hvordan forholdet i familien var, sånn f.eks. at vi kan snakke om alt og om regler i huset osv ;)

    SvarSlett
  10. Ok, takk :D Jeg fikk ikke ICES men SMG, for da kan man legge inn første-, andre- og tredjevalg på stater :D

    SvarSlett
  11. Jeg reiser også med Explorius til USA neste år :D

    SvarSlett