søndag 3. januar 2010

Hva vil jeg?

Ok, nå har jeg ikke skrevet på nesten en måned, så da er det kanskje på tide med et nytt innelgg. Det har egentlig ikke skjedd noe særlig, venter bare i spenning på familie! Og det kan jo ta sin tid....

Men jeg har tenkt veldig mye på det å være utvekslingsstudent i det siste. En tanke slo meg at jeg kanskje ikke ville dette allikevel. Jeg har det veldig bra nå, og det blir så trist å reise fra alle sammen! Jeg tenkte at jeg går glipp av så mye, det er jo et helt år! Tenk å ikke se familien og venner på et helt år! Og når jeg kommer tilbake, så går jeg plutselig i 3. klasse, og da er det utrolig kort tid igjen.. Men så skjønner dere, så tenkte jeg enda mer......


Og jeg kom frem til at det er faktisk dette jeg har lyst til! Jeg kan ikke se for meg at jeg er hjemme neste år. Jeg gleder meg til å møte nye mennesker og oppleve nye ting. Jeg gleder meg til å bo et år i utlandet. Det jeg opplever i USA kommer til å bety MYE mer enn det jeg opplever her hjemme, for hvor mye skjer egentlig på et år? Så jeg gleder meg til neste år, og jeg kan nesten ikke vente med å dra:) Nå skal jeg nyte det siste halvåret her hjemme!
Nå er det jo ikke resten av mitt liv da, kun 10 måneder;)
Har dere andre også slike tanker innimellom?

3 kommentarer:

  1. Føler ganske det samme :) Jeg er redd for å dra og gå glipp av ting, men allikevel gleder jeg meg så utrolig til å ikke være her. Slippe å gå gjennom de trege skoledagene med de trege lærerne dag etter dag. Jeg har allerede innstilt meg på å ikke være her, så det hadde vært en skikkelig nedtur om jeg hadde trukket meg nå. Og som du sier, det er faktisk bare 10 måneder. Vi har resten av vårt liv til å være med venner og familie. So ja, jeg er redd, men gleder meg sinnsykt! :D

    SvarSlett
  2. Skjønner godt hvordan du har det, tenker mye på det samme jeg også. Men det er kun 10 måneder av et helt liv, og dessuten er det en sjanse man aldri vil få igjen! :D

    SvarSlett
  3. Ja, er faktisk helt enig med begge ovenfor her. Men det går over, og du hadde nok angret mer om du ikke dro enn om du faktisk dro.

    Linker deg jeg :-D

    SvarSlett